RTV Noord: wanneer komt er eens een actie tégen de Voedselbank?

Het kan ook anders … 💡💭 #Time4Change #Voedselbanken

marcoveldt

De regionale omroepen zijn weer een actie voor de Voedselbank gestart. Dat doen ze tegenwoordig ieder jaar. Grrrr.. .wat word ik daar kwaad van!

Ik heb een leven lang gezien aan mijn ouders wat een periode van armoede met kinderen doet. En mijn ouders zijn er later in materiële zin nog overheen gegroeid, doordat mijn vader een goede baan kreeg. Veel kinderen van nu zal dat niet lukken, want armoede in Nederland is tegenwoordig erfelijk.

Voedselbank Groningen Voedselbank Groningen

Een verrassing is die actie van RTV Noord niet echt, want na het eind van de actie in 2014 kondigde de omroep de actie voor dit jaar al aan. ‘Een motie van wantrouwen aan de politiek en de kiezer?’ vroeg ik RTV Noord via Twitter. Geen antwoord uiteraard. Maar het is wel zo. Kent u een brandweerman die na het blussen de volgende brand al aankondigt? Een politieman de volgende moord?

De Voedselbank…

View original post 818 woorden meer

Geef een reactie

